Grafisch ontwerp à la Leen

Mijn doel als grafisch ontwerper is dat mijn werk, úw communicatie, er professioneel en verzorgd uitziet, eenheid en rust uitstraalt en tegelijk de aandacht trekt en nieuwsgierig maakt. En om, bij meerdere communicatie-uitingen, één visueel sterke, herkenbare lijn neer te zetten.

Helder

Ik ben goed in het visueel ordenen van informatie, in hiërarchie en structuur aanbrengen. Helder en overzichtelijk. Ik vind: via de opmaak, de look en feel, moet meteen duidelijk zijn waar het over gaat en moet uw doelgroep zich direct aangetrokken voelen.

Minder is meer

Daarbij ben ik fan van het minder is meer-principe. Met een minimum aan lijnen de essentie vatten. En dan, indien nodig, voor verduidelijking of accenten, voor effect of esthetiek, verder aanvullen en inkleuren.

Oor en intuïtie

Natuurlijk moet je als grafisch ontwerper je vak beheersen, technieken in je vingers hebben, kunnen werken met softwareprogramma’s als Indesign, Illustrator en Photoshop. Maar minstens even belangrijk is dat je goed kunt luisteren, met oor en intuïtie. Dat je haarfijn aanvoelt wat werkt voor welke doelgroep, en wat niet. Een goed design raakt de juiste snaren. Het voortdurend zoeken naar die snaren, naar het beste evenwicht, dát is wat grafisch ontwerpen zo superleuk maakt.

O en uiteraard lever ik bestanden technisch correct en drukklaar aan in elk gewenst bestandsformaat. En kan ik voor u inspringen bij het contact met de drukker en eventuele binder.

Wat klanten zeggen

“Leen had onmiddellijk door welke professionele knipoog mijn e-book ‘Toveren met Tekst’ nodig had. Leen werkt pro-actief, heeft gevoel voor toonzetting, en leerde mij hoe beeldmateriaal kan bijdragen aan de waarde van een tekst.”

Mauk van der Woude
Tekstmaniak

“Leen heeft voor het Vrijwilligerspunt een logo ontworpen voor de Zilveren Krachtbeurs.

Zij wist op basis van onze beschrijving van de beurs, een passende vertaling te maken naar een logo die aansloot bij de beurs.

We zijn dan ook tevreden over hoe de samenwerking is gegaan en over de kwaliteit die, soms onder tijdsdruk, is geleverd.”

Liselot Huisman en Linda Brullemans
Vrijwilligerspunt Leidschendam-Voorburg

“Leen heeft een persoonlijke aanpak waarbij ze oog heeft voor detail en je wensen weet te vertalen naar een verrassend resultaat.”

Tanja Verdenius
Online communicatie-adviseur en -vormgever

“Leen was nauw betrokken bij het proces rondom het boek ‘100 jaar Bomenbuurt’. Zij deed niet alleen de vormgeving, maar maakte ook foto’s en illustraties. Bovendien dacht ze mee over de invulling van het boek. Natuurlijk kent ze de buurt goed, omdat ze er woont, maar het tekent haar werkwijze.

Leen zal altijd breder kijken dan haar eigen expertise en haar ideeën delen. Ze heeft verstand van alle mogelijkheden die er zijn en je kunt er van op aan dat je eindigt met een prachtige uitgave. Ik ben ervan overtuigd dat zonder Leen het boek ‘100 jaar Bomenbuurt’ niet zo’n succes was geworden.”

Cindy Koelman van Doornik
Marketingcommunicatie adviseur

“Leen heeft een origineel, pakkend ontwerp geleverd voor het Nederlands Studenten Kamerorkest. Ze is betrokken, denkt met ons mee en zorgt voor één lijn in de ontwerpen. Een fijne partner om mee samen te werken.”

Daniel van den Hanenberg
Perschef NESKO 2013