Grafisch ontwerp à la Leen

Mijn doel als grafisch ontwerper is dat mijn werk, úw communicatie, er professioneel en verzorgd uitziet, eenheid en rust uitstraalt en tegelijk de aandacht trekt en nieuwsgierig maakt. En om, bij meerdere communicatie-uitingen, één visueel sterke, herkenbare lijn neer te zetten.

Helder

Ik ben goed in het visueel ordenen van informatie, in hiërarchie en structuur aanbrengen. Helder en overzichtelijk. Ik vind: via de opmaak, de look en feel, moet meteen duidelijk zijn waar het over gaat en moet uw doelgroep zich direct aangetrokken voelen.

Minder is meer

Daarbij ben ik fan van het minder is meer-principe. Met een minimum aan lijnen de essentie vatten. En dan, indien nodig, voor verduidelijking of accenten, voor effect of esthetiek, verder aanvullen en inkleuren.

Oor en intuïtie

Natuurlijk moet je als grafisch ontwerper je vak beheersen, technieken in je vingers hebben, kunnen werken met softwareprogramma’s als Indesign, Illustrator en Photoshop. Maar minstens even belangrijk is dat je goed kunt luisteren, met oor en intuïtie. Dat je haarfijn aanvoelt wat werkt voor welke doelgroep, en wat niet. Een goed design raakt de juiste snaren. Het voortdurend zoeken naar die snaren, naar het beste evenwicht, dát is wat grafisch ontwerpen zo superleuk maakt.

O en uiteraard lever ik bestanden technisch correct en drukklaar aan in elk gewenst bestandsformaat. En kan ik voor u inspringen bij het contact met de drukker en eventuele binder.

Wat klanten zeggen

“Leen heeft een persoonlijke aanpak waarbij ze oog heeft voor detail en je wensen weet te vertalen naar een verrassend resultaat.”

Tanja Verdenius
Online communicatie-adviseur en -vormgever

“Met Leen samen heb ik een prachtig boekje gemaakt met 15 korte hoofdstukken. Zij heeft bij elk hiervan een bijzondere illustratie gemaakt; allemaal kleine kunstwerkjes.
Ik ben hier erg blij mee, ook over de samenwerking. Leen was erg betrokken, zelfkritisch en nauwgezet. Fijn om mee samen te werken.”

Frans Spijkers

“Leen heeft precies de goede balans weten te vinden tussen een creatieve en professionele uitstraling en dit goed doorvertaald naar de verschillende uitingen. Ik ben er erg blij mee.”

Corinne in ’t Veld
Communicatie-professional en eigenaar van De Creatietuin

“Leen was nauw betrokken bij het proces rondom het boek ‘100 jaar Bomenbuurt’. Zij deed niet alleen de vormgeving, maar maakte ook foto’s en illustraties. Bovendien dacht ze mee over de invulling van het boek. Natuurlijk kent ze de buurt goed, omdat ze er woont, maar het tekent haar werkwijze.

Leen zal altijd breder kijken dan haar eigen expertise en haar ideeën delen. Ze heeft verstand van alle mogelijkheden die er zijn en je kunt er van op aan dat je eindigt met een prachtige uitgave. Ik ben ervan overtuigd dat zonder Leen het boek ‘100 jaar Bomenbuurt’ niet zo’n succes was geworden.”

Cindy Koelman van Doornik
Marketingcommunicatie adviseur

“Leen heeft keer op keer aangetoond een ware professional te zijn op haar vakgebied. Zij heeft bovendien een goede antenne voor de belangen van de klant.”

Marco Leeuwerink
Communicatie-adviseur Politie Hollands-Midden